Sidor

söndag 19 augusti 2012

Fotboll i Goa ?

Fotboll är ju en världsidrott, den allra största. Fotboll förenar människor, den spelas i alla världens hörn och ger samhörighet och glädje oavsett vilken bakgrund vi har.

Min pappa Kjell är ett superFAN av fotboll och därför har jag tänkt att jag ska ta reda på hur det står till med fotboll i Goa, Indien. En fotbollsmatch på semestern skulle vara kul att skaka fram :)

Fotboll är populärt även i Indien. Landslaget är rankat på 127:e plats på FIFAs ranking. Och som av en händelse så är fotbollsintresset störst i Goa, vilken tur jag har. Den ledande ligan är The National Football League.


Hämtat från Wikipedia.com



Nu till Goa, hur många klubbar finns det? Finns det något fotbollslag i Calangute? Var finns närmaste fotbollsarena? Och spelas det några matcher under tiden som vi är där?
Jag hittade den här sidan: www.goa-fa.com


Här finns det en hel del om fotboll i Goa. Kul sida att klicka runt på. Calangute har ett eget fotbollslag och, JA det finns en fotbollsarena i Calangute. Den heter Poriat Football Ground, verkar inte vara en av de modernaste arenorna men den finns :)
Poriat Football Ground i Calangute
(bilden är från www.planet-goa.com)

 Team Calangute
(bilden är från www.planet-goa.com)

Säsongen har nog inte börjat än, i alla fall så finns inga matcher inplanerade för december än. Vi får vänta och se om vi har tur och möjligheten att få se en hemmamatch.

Jag har hittat på en bar som sänder fotboll på TV (nästan dygnet runt), Sportman's Bar i Calangute. På gångavstånd från vårt hotell. Här kan pappa Kjell titta på engelsk ligafotboll. Känns lovande! Hoppas bara att han vill tillbringa lite tid med oss också :))

 (jag har lånat bilderna men kommer inte ihåg från var)


 
Tjingeling
Paradisfrun





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar